Относно бутона "чекмедже"
Относно бутона "чекмедже"
Видях промените които сте направили по въпроса за чекмеджето, но начина по който е направен не удобен за работа. Нашето желание беше ако може бутон "чекмедже" да има директно на екрана за маркиране, както са останалите бутони "В БРОЙ", "КАРТА", "КЛИЕНТИ" и т. н, без да се влиза в подменюта. Този бутон ще се използва най-много от всички бутони при всяко отваряне на чекмеджето, затова той трябва да бъде най-достъпен. А и при липса на клавиатура комбинацията от клавиши отпада напълно.
-
- Мнения: 1346
- Регистриран: 08-11-2004 16:57
- Име: Слав Димитров
- Местоположение: Ловеч
- Контакти:
Re: Относно бутона "чекмедже"
А при какви "условия" е нужно да се отваря чекмеджето?
Re: Относно бутона "чекмедже"
Не знам какво точно имате в предвид като питате при какви "условия" трябва да се отваря чекмеджето. Чекмеджето трябва да се отваря при всяка продажба, но за всяко отваряне трябва да се върти ключа. Има и начин за автоматично отваряне без ключ, но за това трябва да се влиза в менютата на програмата, което обезмисля тази функция. При наличието на директен бутон на екрана за маркиране само с едно докосване с пръст то ще се отваря. Това ще прави работата много бърза и удобна, и още по важно е че ключа може да се махне, и касата може да се отваря само и единствено от касиера чрез самата програма. Това го забелязах при една покупка в "МЕТРО". На екрана за маркиране заедно с другите бутони имат един голям бутон "ЧЕКМЕДЖЕ". С докосване с пръст чекмеджето се отваря и на екрана се появава прозорец "ЧЕКМЕДЖЕТО Е ОТВОРЕНО". Просто дявам няколко идеи как може да се усъвършенства програмата с цел по-голямо удобство, бързина и сигурност за касиера.
- alex
- Site Admin
- Мнения: 1557
- Регистриран: 02-11-2004 14:26
- Име: Александър Димитров
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Относно бутона "чекмедже"
А нали при всеки фискален бон чекмеджето само се отваря от касовия апарат? Защо е необходими да се отваря ръчно от магазинера?
- alex
- Site Admin
- Мнения: 1557
- Регистриран: 02-11-2004 14:26
- Име: Александър Димитров
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Относно бутона "чекмедже"
А ако автоматичното отваряне не работи, според мен е добре да се напави точно това - отвавяне на чемеджето след приключване на сметка.
Re: Относно бутона "чекмедже"
Да, при пускане на фискален бон чекмеджето се отваря, но вече късно. По принцип чекмеджето трябва се отваря преди да се приключи сметката. Когато се работи с функцията за показване на ресто, която се използва в почти всеки търговки обект с подобен софтуер, магазирена първо вкарва на екрана сумата която дава клиента, автоматично се показва ресто, магазинера трябва да отвори чекмеджето, да приготви рестото за връщане, и след това се приключва сметката. Не може първо да излезе касовия бон и магазинера да се взира в бележката за сумата която дължи клиента и след това да се връща ресто. Първо се взимат парите от клиента, отваря се чекмеджето, приготвя се ресто, приключва се сметката и с касовия бон се подава на клиента . Такава е практиката навсякъде. Винаги една финансова операция се приключва когато всичко е направено. Аз съм работил 5 г. в банка и имам представа как стават разплащанаията на каса. Още повече че банковия софтуер позволява да се вкарват парите по копюри, както за сумата която влиза в касата, така и за сумата излязла от нея. Така шанса да се допусне грешка там е нищожна. Просто го казвам като пример. )))
В много търговски обекти както и в моя съм забелязал че в чекмеджетата се съхраняват и някои ценни стоки като телефонни валчери за което се налага чекмеджето да се отваря още в самото начало на продажбата, също при плащане на доставки от касата и още много други случаи.
Надявам се да съм бил полезен с тази информация, ако има и други колеги моля да дадат мнение по въпроса. Все пак целта е да се осъвършенства софтуера, за да стане по удобен за ползване.
В много търговски обекти както и в моя съм забелязал че в чекмеджетата се съхраняват и някои ценни стоки като телефонни валчери за което се налага чекмеджето да се отваря още в самото начало на продажбата, също при плащане на доставки от касата и още много други случаи.
Надявам се да съм бил полезен с тази информация, ако има и други колеги моля да дадат мнение по въпроса. Все пак целта е да се осъвършенства софтуера, за да стане по удобен за ползване.
- alex
- Site Admin
- Мнения: 1557
- Регистриран: 02-11-2004 14:26
- Име: Александър Димитров
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Относно бутона "чекмедже"
За следващата версия е направено бутоните "В брой" и "Смесено", автоматично да отварят чекмеджето, още преди започне печатането на сметката.